נורת לחץ אוויר
איפוס של נורת חיווי לחץ אוויר בMG 550
אם נורת לחץ האוויר בלוח המכוונים שלכם נדלקה, ככל הנראה שיש לכך סיבה, לפני שתמהרו לאפס אותה וודאו שהסיבה בגינה היא נדלקה טופלה.
הנורה מצביעה על כך שחיישן הרכב מזהה שינוי בלחץ שיכול להעיד על תקר (פנצ’ר), על חוסר באוויר, עצם זר שנתקע בצמיג, מכה בחישוק הגלגל (הג’אנט) ועוד.
.
הפעולה הראשונה שעליכם לבצע כאשר אתם מבחינים בנורת לחץ אוויר דלוקה הוא לעצור בצד ולוודא שאין תקר שמסכן את יושבי הרכב.
אם מצב הצמיגים מאפשר יש לנסוע לתחנת הדלק הקרובה ולמלא אוויר בצמיגי הרכב בהתאם להנחיות היצרן.
אם לחץ האוויר נמוך מאוד או שיש פנצ’ר, יש לטפל בצמיג טרם המשך הנסיעה עצמאית או להיעזר בשירותי דרך.
.
הנורה מצביעה על כך שחיישן הרכב מזהה שינוי בלחץ שיכול להעיד על תקר (פנצ’ר), על חוסר באוויר, עצם זר שנתקע בצמיג, מכה בחישוק הגלגל (הג’אנט) ועוד.
.
הפעולה הראשונה שעליכם לבצע כאשר אתם מבחינים בנורת לחץ אוויר דלוקה הוא לעצור בצד ולוודא שאין תקר שמסכן את יושבי הרכב.
אם מצב הצמיגים מאפשר יש לנסוע לתחנת הדלק הקרובה ולמלא אוויר בצמיגי הרכב בהתאם להנחיות היצרן.
אם לחץ האוויר נמוך מאוד או שיש פנצ’ר, יש לטפל בצמיג טרם המשך הנסיעה עצמאית או להיעזר בשירותי דרך.
.
אם במבט אינכם מבחינים בתקלה או ירידת לחץ אוויר מאחד הגלגלים, יש לבחון את הלחץ בכל הגלגלים עם מכשיר מדידה או בתחנת דלק.
במכוניות רבות הנורה לא מציגה באיזה צמיג ישנה ירידה בלחץ האוויר ולכן חשוב לבדוק את כל צמיגי הרכב.
במקרים מסויימים, טיפול בתקלה, בין אם בהחלפת צמיג, תיקון פנצ’ר, מילוי אוויר או הסרת עצם זר מהגלגל עשויים להביא לכיבוי אוטומטי של הנורה.
במקרים אחרים, על אף הטיפול בגורם לכך שהנורה נדלקה, יהיה עליכם לאפס אותה בעצמכם.
אפשרות נוספץ היא שהכל תקין למראית עין אך המנורה נשארת דלוקה ולאחר איפוס ידני נדלקת שוב, במקרה זה יש לגשת למוסך ואבחון התקלה.
במכוניות רבות הנורה לא מציגה באיזה צמיג ישנה ירידה בלחץ האוויר ולכן חשוב לבדוק את כל צמיגי הרכב.
במקרים מסויימים, טיפול בתקלה, בין אם בהחלפת צמיג, תיקון פנצ’ר, מילוי אוויר או הסרת עצם זר מהגלגל עשויים להביא לכיבוי אוטומטי של הנורה.
במקרים אחרים, על אף הטיפול בגורם לכך שהנורה נדלקה, יהיה עליכם לאפס אותה בעצמכם.
אפשרות נוספץ היא שהכל תקין למראית עין אך המנורה נשארת דלוקה ולאחר איפוס ידני נדלקת שוב, במקרה זה יש לגשת למוסך ואבחון התקלה.
ייתכן שמצב זה מצביע על תקלה בחיישן לחץ האוויר של צמיגי הרכב המכונה חיישן TPSN או TPMS.
.
במידה וברצונכם לאפס את הנורה ידנית לאחר טיפול בגורם לכך שהיא נדלקה, עליכם לאתר את כפתור האיפוס ברכבכם
.
במידה וברצונכם לאפס את הנורה ידנית לאחר טיפול בגורם לכך שהיא נדלקה, עליכם לאתר את כפתור האיפוס ברכבכם
ברכבים שונים אמצעים שונים לאיפוס הנורה, בחלקם יהיה כפתור מואר עליו סימן הזהה לזה שעל נורת החיווי המצביעה תקלה בלחץ האוויר בגלגלים.
ישנם כלי רכב בהם כדי לאפס את נורת איפוס לחץ האוויר יש להשתמש במערכת המולטימדיה במכונית.
ישנם כלי רכב בהם כדי לאפס את נורת איפוס לחץ האוויר יש להשתמש במערכת המולטימדיה במכונית.
.
איפוס מנורת לחץ אוויר בצמיגי MG 550
נתוני לחץ האוויר המדוייקים לכל רכב מפורסמים על ידי יצרן הרכב את הנתונים הרלוונטיים לדגם זה תמצאו גם בספר הרכב שלכם, עותק מספר הרכב של MG תמצאו כאן.
.
.
.
לפני שתאפסו את הנורה וודאו שלחץ האוויר בכל ארבעת הצמיגים תואם את נתוני היצרן
לצפיה בטבלה מעודכנת עם פרטי לחץ האוויר של MG 550 לחצו כאן
לצפיה בטבלה מעודכנת עם פרטי לחץ האוויר של MG 550 לחצו כאן
.
לתשומת לבכם, המידע בעמוד זה ובאתר בכלל אינו מהווה תחליף להתייעצות עם איש מקצוע מוסמך במוסך מורשה.